Strict Standards: Non-static method FlatFiles::getInstance() should not be called statically in /home/autosluzbabudina.cz/autosluzbabudina.cz/index.php on line 42

Strict Standards: Non-static method TplParser::getInstance() should not be called statically in /home/autosluzbabudina.cz/autosluzbabudina.cz/index.php on line 43

Strict Standards: Non-static method Files::getInstance() should not be called statically in /home/autosluzbabudina.cz/autosluzbabudina.cz/index.php on line 46

Strict Standards: Non-static method Pages::getInstance() should not be called statically in /home/autosluzbabudina.cz/autosluzbabudina.cz/index.php on line 47

Strict Standards: Non-static method Products::getInstance() should not be called statically in /home/autosluzbabudina.cz/autosluzbabudina.cz/index.php on line 48
Katalyzátory - AUTOSLUŽBA BUDINA
Dnes je

Katalyzátory

							
		Výrobce katalyzátorů polská firma JMJ
BUDINA 				
	
      Popis funkce katalyzátoru:						
	
  Katalyzátor efektivně redukuje pomocí chemického procesu
  (katalýzy) množství kysličníku uhličitéhop a uhlovodíků						
  ve výfukových plynech, tím chrání životní prostředí.
  Pracovat začíná při teplotě 300 - 350°C. Je zásadní částí
  moderního systému kontroly emisí. Všechny novější typy
  vozů jsou katalyzátorem vybaveny. Kromě toho jsou moderní
  dieselové vozy vybaveny filtrem pevných částic, který je
  umístěn u katalyzátoru a významně redukuje ´kouření´
  dieselových vozů. Pokud má Vaše vozidlo poškozený a ne zcela 
  funkční katalyzátor, můžete mít problém se splněním emisí
  a sníženým výkonem motoru.						
							
  Universální katalyzátory - mají stejné složení jako katalyzátory
  originální. Nemají přívodní a výstupní potrubí a proto se přivařují
  CO2 do stávající  výfukové soustavy

BUDINA 						
							
  Keramické katalyzátory - KER jsou o něco málo levnější než katal. 
  kovové. Nehodí se pro alternativní pohon LPG a CNG. Výfukové plyny 
  při použití LPG/CNG mají vyšší teplotu a na rozdíl od bezolovnatého
  benzínu jsou plyny "suché". Díky tomu hrozí, že se keramická hmota 
  vyšší teplotou roztaví. Další nevýhodou je , že se při kontaktu 
  s cizím předmětem nebo při nárazu se keramika uvolnění a chrastí,
  klepe.		

BUDINA 				
							
  Kovové katalyzátory -  KOV jsou o něco dražší než 
  keramické, ale plně se hodí pro použití alterna-
  tivního pohonu  LPG/CNG. Jsou  vyráběny s vyšší 
  vrstvou titanu, aby odolaly vyšším teplotám výfuk.
  plynů. Kovová vložka je smotaný pás vlnitého plechu
  v kuse. Aby nedocházelo k uvolnění vložky, je na 
  dvou místech propíchnuta ocelovým  trnem, který 
  je spojen s obalem katalyzátoru. Díky tomu není
  absolutně  možné, aby se tato vložka uvolnila při nárazu.						
							
  Funkce lambdasondy						
   
  Lambdasonda pomáhá regulovat podíl vzduchu v palivové smesi tak, 
  aby bylo dosaženo optimálního spalování. Je instalována před 
  katalyzátorem a průběžně měří podíl vzduch ve výfukových plynech 
  a přenáší tuto informaci do kontrolní jednotky v motoru. Signalizuje,
  je-li palivo příliš obohaceno vzduchem a nebo , je-li ho v palivu
  příliš mnoho. To přispívá k delší životnosti katalyzátoru a snížení 
  emisí. V současnosti je  lamdasondou vybavena většina vozů.						

  Od roku 2000 je v některých typech vozů instalována druhá lamdasonda 
  za katalyzátorem, která kontroluje jeho funkci.						


    KATALOG KATALYZÁTORŮ (pdf formát)     
  
    KATALOG KATALYZÁTORŮ (html formát) 

     
Pocet pristupu na stranky